Magazinul și marca Himalaya
Apărut în 1994, Magazinul Himalaya a devenit de-a lungul celor aproape două decenii de activitate cel mai important magazin de outdoor din România, dedicat celor preocupați de calitatea echipamentului achiziționat. Himalaya este locul unde cu siguranță găsești tot ce ai nevoie atât pentru o tură de o zi pe munte, cât și pentru o expediție în munții înalți de pe alte continente. Este locul unde te trezești înconjurat de o diversitate de articole sportive, multe modele de bocanci, geci, articole de îmbrăcăminte și branduri de calitate cu renume.
Dar poate în primul rând magazinul Himalaya este un loc plin de povești, pentru în spatele acestei afaceri stă un om care a făcut din pasiunea lui pentru alpinism o ocupație de fiecare zi și o posibilitate de a împărtăși și celorlalți din experiența sa. Magazinul nu a vândut neapărat produsele de pe raft, ci obiecte însoțite de sfaturi foarte utile, de multe ori mai valoroase decât produsele în sine.
Astfel că brandul Himalaya a fost strâns legat de energia omului care a dezvolatat magazinul, David Neacșu, de poveștile și energia lui. După cum se și spune…omul sfințește locul.
Aceeași rețetă a pasiunii pusa in lucrurile făcute a fost folosită, prin puterea exemplului, și de Himalaya Travel. Taberele pentru copiii au folosit brandul Himalaya încă de la începuturi, din 2002, sigla magazinului regăsindu-se pe primele noastre afișe. Folosirea brandului magazinului nu a fost și nu este întâmplătoare. În primul rând marca Himalaya este un activ al familiei Neacșu, având o conotație sentimentală foarte puternică, magazinul aparținând tatălui meu. Din anii `90 și până acum lumea a tot spus în egală măsură ”Mi-am luat bocanci de la Neacșu” sau ”Mi-am luat bocanci de la Himalaya”… fiind tot una.
Al doilea motiv a fost legat de faptul că magazinul a avut și are un renume și o credibilitate. Mulți oameni cunoasteau magazinul și aceia erau oameni de munte, mulți dintre ei având copii, astfel că la un moment dat am văzut o mare oportunitate în asocierea de nume și posibilitatea creării unei ramuri de servicii asociate magazinului care vindea produse sportive. În anul 2002 nu mulți oameni erau dispuși să-și trimită copiii în tabere de schi sau tabere montane, părinții erau obișnuiți cu taberele organizate de profesorii din școli, astfel că discuțiile avute cu un părinte pe acea vreme erau mult mai lungi. Credibiliatea oferită de magazinul Himalaya și de proprietarul său a atârnat hotărâtor în contextul anilor 2000, în care piața de outdoor la începuturi. Bineînțeles ea a trebuit susținută cu muncă de calitate din tabere și cu rezultatele cu care copiii s-au întors acasă.
În timp, deschiderea oamenilor pentru educația outdoor și dorința lor ca cei mici să facă mișcare în natură a crescut exponențial, în acest moment piața taberelor private ajungând la un număr semnificativ de prestatori de astfel de servicii. Părinții sunt mai puțin suspicioși și orientați spre ofertă în sine și spre calitatea și cantitatea serviciilor oferite de fiecare, și de ce nu, un aspect important este și prețul călătoriei în raport cu beneficiile aduse de această călătorie. Discuția legată de beneficii este una lungă și o voi dezvola cu siguranță într-un alt articol.
Pe scurt, sunt mândră că pot duce mai departe valorile mărcii Himalaya cu activitățile mele din cadrul Himalaya Travel.
Luciana Laudoniu
07 aprilie 2016
Lasă un răspuns
Want to join the discussion?Feel free to contribute!